Διδακτικές προσεγγίσεις στον Προγραμματισμό με το Scratch
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Η εγγραφή είναι κλειστή

Σχετικά με το μάθημα

Το μάθημα δεν αποσκοπεί στη διδασκαλία του προγραμματισμού Η/Υ αλλά στις διδακτικές προσεγγίσεις που μπορούν να εφαρμοστούν στη διδασκαλία του προγραμματισμού, ειδικά σε αρχαρίους. Όμως η απόκτηση σημαντικών γνώσεων προγραμματισμού θα είναι μια παράπλευρη ωφέλεια για τους εκπαιδευόμενους (εστιάζοντας σε γενικού σκοπού τεχνικές προγραμματισμού και όχι σε ιδιωματισμούς της γλώσσας προγραμματισμού), ενώ γνώσεις χειρισμού του Scratch-2 (ενός περιβάλλοντος οπτικού προγραμματισμού με πλακίδια, που προστατεύει τον αρχάριο από τα συντακτικά λάθη) θα αποκτηθούν έμμεσα αφού θα είναι το εργαλείο που θα χρησιμοποιηθεί.

Στόχος είναι να καταγραφεί μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη διδακτική προσέγγιση με νοητικές σκαλωσιές -που διατρέχουν εγκάρσια όλη τη σειρά των μαθημάτων- σχετικές με προγραμματιστικά θέματα όπως:

•    ανάλυση και σύνθεση προβλήματος

•    αλγόριθμοι και δεδομένα

•    ιεραρχικός σχεδιασμός και τμηματοποίηση κώδικα

•    επικοινωνία με το περιβάλλον

•    αλληλεπίδραση με το χρήστη

Η προσέγγιση αυτή είναι σπειροειδής και χρησιμοποιεί ένα και μοναδικό project, που εξελίσσεται σε όλα τα μαθήματα και ολοκληρώνεται με την παραγωγή ενός προϊόντος-ψηφιακού παιχνιδιού (δίνοντας στα παιδιά ένα νόημα στην όλη διαδικασία, καθιστώντας τη αυθεντική), με το οποίο οι μαθητές που το δημιούργησαν μπορούν να παίξουν (η πραγματική χαρά των μαθητών προέρχεται από τη δημιουργική ενασχόλησή τους με την κατασκευή του παιχνιδιού και λιγότερο από το παίξιμο με αυτό).

Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα, εκτός από τη θέληση για εμπλοκή στην Οδύσσεια του προγραμματισμού.

Διδάσκων

Course Staff Image #1

Δρ. Τάσος Λαδιᾶς

Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής

Ο Τάσος Λαδιάς, έχει πτυχίο Φυσικής από το Πανεπιστήμιο Πατρών και Διδακτορικό από το ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Σχεδίαση interface για εκπαιδευτικές εφαρμογές υπερμέσων), με το οποίο συνεργάζεται ως μέλος του Εργαστηρίου Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση (ΕarthLab).

Από το 1986 εργάζεται ως εκπαιδευτικός πληροφορικής και από το 2007 είναι Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής.

Έχει συγγράψει -μόνος του ή σε ομάδες- σημειώσεις για την assembly (ΕΛΚΕΠΑ 1988), βιβλία για την Pascal (Κλειδάριθμος 1991), τη BASIC (Πατάκης 1993), τη Logo (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 1996), τα Πολυμέσα-Δίκτυα (ΟΕΔΒ 1999), τη Lingo/Director (Κλειδάριθμος 2003), το Scratch* (2015).

Έχει 60 δημοσιεύσεις, κυρίως με θέμα τη διδακτική του προγραμματισμού και έχει διοργανώσει 120 επιμορφωτικά σεμινάρια. Το 2011 συμμετείχε στην ομάδα σύνταξης του ΙΕΠ για το Πρόγραμμα Σπουδών του Νέου Σχολείου με κύρια απασχόληση τον προγραμματισμό στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Είναι πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής των Πανελληνίων Διαγωνισμών Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά δημοτικού του www.wrohellas.gr.

* http://portal.opendiscoveryspace.eu/sites/default/files/vivliogr_v2.3.1_ektyposi_1.pdf

Ενότητες μαθήματος

Το θέμα των μαθημάτων των δύο πρώτων εβδομάδων είναι το εικονικό ρομπότ ως αυτόματο, ενώ της τρίτης εβδομάδας είναι η περιγραφή των συμπεριφορών ενός αυτόνομου εικονικού ρομπότ.

Την επόμενη εβδομάδα το θέμα είναι ο τρόπος προγραμματισμού ενός εικονικού τηλεχειριζόμενου ρομπότ από τον χρήστη και την τελευταία εβδομάδα είναι η διοργάνωση αγώνων εικονικών ρομπότ.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Σε ποιους απευθύνεται

Το μάθημα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πληροφορικής στην υποχρεωτική εκπαίδευση (το διδακτικό μέρος), σε δασκάλους (διδακτικό μέρος και βασικά στοιχεία προγραμματισμού) και σε αρχάριους που θέλουν να αποκτήσουν βασικές γνώσεις προγραμματισμού.

Τι θα μου προσφέρει το μάθημα

Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής θα έχουν ένα σαφές πλαίσιο των διδακτικών δυνατοτήτων που απαιτούνται για τη διδασκαλία του προγραμματισμού στην υποχρεωτική εκπαίδευση, οι δάσκαλοι θα έχουν αντιληφθεί την ευρύτητα των γνώσεων που απαιτούνται για τη διδασκαλία του προγραμματισμού σε αρχαρίους, ενώ οι αρχάριοι θα έχουν αποκτήσει στέρεες βάσεις όσον αφορά εισαγωγικά θέματα στον προγραμματισμό.

Δωρεάν παρακολούθηση

Είναι δυνατή η δωρεάν παρακολούθηση του μαθήματος. Με αυτή την επιλογή προσφέρεται πρόσβαση σε όλο το υλικό του μαθήματος (βιντεοδιαλέξεις, ασκήσεις και εργασίες) και το forum.

Για τη λήψη πιστοποιητικού απαιτείται

1. Επιτυχής ολοκλήρωση των εργασιών του μαθήματος

Συγκεκριμένα:

✔    Βαθμολογία >= 60% κατά μέσο όρο στα εβδομαδιαία Quiz και την τελική εξέταση

2. Καταβολή σχετικού αντιτίμου

Ενημερωθείτε για το ποσό αυτό από τον πίνακα στο πάνω μέρος αυτής της σελίδας.

  1. Κωδικός Μαθήματος

    Prog2
  2. Ώρες επιμόρφωσης

    60 ώρες
  3. Έναρξη Μαθήματος

    Νοέμβριος 2017
  4. Κόστος Παρακολούθησης

    Δωρεάν
  5. Κόστος Πιστοποιητικού

    €60